Proizvodnja karoserije automobila danas je većinom automatizirana, gdje se proizvodne operacije izvode fizički odvojene jedna od druge na radnim stanicama. U ovom radu opisan je razvoj jedne od tih radnih stanica na kojoj se savijaju rubovi poklopca motora za novi model automobila. Savijanje izvode roboti dok je glavna funkcija radne stanice prihvat i pozicioniranje poklopca motora kako bi se dobila preciznost i ponovljivost procesa. Također, objašnjeni su pojmovi i elementi koji se često koriste u proizvodnji karoserije poput referenci koja služi za pozicioniranje obratka. Opisana je i radna stanica prethodnog modela koja se nalazi na istoj liniji sa svim njenim nedostacima među kojima se ističe njeno komplicirano održavanje. U pregledu patenata i tržišta pronađeni su uređaji koji se mogu iskoristiti za prihvat i pozicioniranje poklopca motora, poput pneumatskih i električnih stegi, linearnih cilindara te vodilica za dobivanje preciznih pokreta. Zatim su izneseni svi tehnički zahtjevi i ograničenja od strane klijenta pa se mogao definirati smjer razvoja radne stanice. Definiralo se da će se koristiti pneumatska energija za dobivanje pokreta, pa su se uređaji poput električnih stegi mogli odbaciti. S obzirom na definirani smjer razvoja radne stanice, napravljena je funkcijska dekompozicija radne stanice gdje su prikazane sve funkcije i podfunkcije koja stanica mora imati. Pomoću uređaja iz pregleda patenata i tržišta napravljena je morfološka matrica za sve funkcije iz funkcijske dekompozicije. Morfološka matrica je podijeljena u dvije tablice gdje se prva odnosi na rješenja funkcija po kojima se razlikuju koncepti, dok se u drugoj nalaze rješenja funkcija koja su već definirana od strane klijenta ili nisu ključna za ovaj rad pa će se postaviti izravno u konstrukcijsku razradu. Zatim se provela evaluacija koncepata po kriterijima iz tehničkih zahtjeva radne stanice te se odabrao koncept koji odlazi u konstrukcijsku razradu. U konstrukcijskoj razradi odabrani su prikladni uređaji za pomicanje elemenata (pneumatske stege i pneumatski cilindri) s obzirom na njihovu potrebnu silu i napravljen je proračun za kritične elemente.