Sažetak:
U obrazovanju studenata strojarstva se, uz prijenos potrebnih teoretskih znanja, često provodi i direktna analiza komponenti i sklopova postojećih proizvoda, koja studentima pomaže da bolje razmotre funkcije, strukturu, materijale i tehnologije izrade proizvoda, kao i tijek njihovog sastavljanja i rastavljanja. Takve aktivnosti zahtijevaju pripremu radnog prostora za rastavljanje, osiguranje različitog alata, kao i nadzor radi sigurne provedbe aktivnosti. Studenti često bilježe karakteristike proizvoda snimanjem, fotografiranjem i vaganjem, a nakon analize potrebno je očistiti radno mjesto i zbrinuti rastavljene proizvode. Međutim, ovakve aktivnosti se često provode u neadekvatnim uvjetima, na neprikladnim radnim površinama, s ograničenim alatom, lošim osvjetljenjem i drugim ograničenjima koja mogu utjecati na kvalitetu i sigurnost analize. Stoga je u okviru ovog završnog rada potrebno razviti stanicu za rastavljanje proizvoda u obrazovnom okruženju koja će studentima omogućiti primjerene uvjete za učinkovito rastavljanje i analizu proizvoda.